Workshop
Feedbackkultur drevet af efterspørgsel
Feedback skaber oftest de bedste resultater, når det sker med accept - med andre ord, når modtageren er klar til at modtage feedback. I denne workshop arbejder vi med at skabe en mere efterspørgselsdrevet feedbackkultur - i stedet for at fokusere på at give feedback.
Om workshoppen
Alle mennesker har forskellige behov, også når det kommer til feedback. Vi kan ikke lave en one-size-fits-all løsning, hvor alle bliver glade for mængden, fokus og metoden i feedback. Derfor er det meget stærkere at skabe en læringskultur, hvor hvert medlem føler sig tryg ved at efterspørge præcis den feedback de har brug for, når de har brug for den. Workshoppen arbejder med værktøjer som gør efterspørgsel fokuseret og mere tilgængelig.
Formalia
- Varighed: 3 timer
- Format: Fysisk eller virtuelt
- Deltagere: Op til 20
- Pris: Kontakt os for at høre nærmere
Indhold
- Psykologiske effekter ved at efterspørge feedback
- Sådan identificerer du relevant feedback at efterspørge
- Sådan spørger du efter feedback med retning
- Hvordan imødekommer du en efterspørgsel på feedback
Udbytte
- Fælles sprog om efterspørgsel af feedback
- Afstemte forventninger til brugen af personlig feedback
- Klarhed om personlige læringsrejser
- Viden om hvordan I bedst imødekommer feedbackefterspørgsler
- Erfaring med spørgeteknik til at efterspørge feedback
Workshop med Feedwork
Siden 2016 har vi i Feedwork holdt workshops for mere end 5000 medarbejdere og ledere i over 150 forskellige private og offentlige organisationer.
Mere om FeedworkNeuroscience i feedback
Et eksperiment viste at feedback er mindre stressende for både giver og modtager, når det foregår på baggrund af efterspørgsel - sammenlignet med feedback der foregik uden at være efterspurgt.
Mindre stress = bedre læring.
Hvad kan du forvente af en workshop med Feedwork?
Engagement og aktivitet
De fleste deltagere på vores workshops og forløb siger, at de i høj grad føler sig inspirerede og engagerede under sessionerne. Vi ved, at læring bedst sker, når mennesker selv får lov til at reflektere samt afprøve nye ting i praksis. Derfor er vores workshops kendetegnet af høj deltageraktivitet gennem øvelser, cases, gruppe- og plenumdialog, afstemninger og andre engagerende værktøjer.
Teorien er et afsæt
Som lærings- og feedbacknørder, så følger vi løbende med i de nyeste undersøgelser og studier om feedback, hvilket betyder, at vores workshops altid er opdaterede på baggrund af den nyeste viden inden for feltet. Teori er vigtigt, men endnu vigtigere er det, at teorien omsættes og oversættes til at kunne fungere i jeres hverdag. Derfor bruger vi teorien som udgangspunkt for vores sessioner, men sammen med deltagerne er vores fornemmeste opgave, at omsætte teorien til praktisk anvendelse ude i organisationen.
Træning og praktisk erfaring
Vi ved at praktiske øvelser og de erfaringer som opnås herigennem er centrale for opbygningen af kompetencer hos medarbejderne, derfor fylder de praktiske øvelser og casearbejde altid meget, når vi holder workshops for vores deltagere.
Fokus på de små sejre
Feedbackindsatser fejler ofte, når vi sigter for bredt med initiativet. Derfor forsøger vi i stedet at zoome ind på de få og allervigtigste situationer i jeres hverdag. Lige der hvor den sunde brug af feedback kan gøre en stor forskel. For nogle er det på afdelingsmøderne, for andre er der i udviklingsprocessen med deres kunder eller måske skal 1:1 samtaler med medarbejderne være jeres fokus. Vi vil hellere sikre at få ting fungerer, end at det brede fokus løber ud i sandet.
Feedback er et komplekst fænomen, som kræver en række forskellige kompetencer at mestre. Dem har vi samlet i forløbet Feedback Masterclass.
FAQ - Spørgsmål og svar