Workshop
Giv feedback af høj kvalitet
Det første skridt man bør tage på vejen mod en god feedbackkultur, er at fokusere på at hæve kvaliteten af feedbacken. Nogle organisationer og teams har det med at springe direkte ud i, at øge frekvensen af feedbacken, men uden kvalitet, så bliver det sjældent en god oplevelse. Feedback af høj kvalitet skaber mere læring og styrker relationen mellem giver og modtager.
Om workshoppen
Vi dykker ned i teorien og principperne bag god feedback, samtidig med at vi holder det praksisnært gennem træning i konkrete cases. Denne workshop er velegnet til personer som ofte giver feedback til medarbejdere, kunder, kollegaer eller måske studerende. Det kan være team- eller projektledere, såvel kan det være teamet som ønsker at hæve kvaliteten af jeres peer-feedback til hinanden. Workshoppen fokuserer meget på selve leveringen af feedback, og i mindre grad vaner og strukturer omkring feedback i organisationen.
Formalia
- Varighed: 3 timer
- Format: Fysisk eller virtuelt
- Deltagere: Op til 20
- Pris: Kontakt os for at høre nærmere
Indhold
- Hvad er høj kvalitet i feedback
- Gode principper til at hæve kvaliteten af feedbacken
- 3 trin til at forberede og strukturere din feedback
- Masser af træning i at hæve kvaliteten
Udbytte
- Viden om, hvad god feedback indebærer
- Kompetencer til at kunne give konkret og tydelig feedback
- Kompetencer til at kunne give udviklende og anerkendende feedback
- Simpelt værktøj til at strukturere din feedback
- Bevidsthed om hvilke faktorer der truer kvaliteten af jeres feedback
Workshop med Feedwork
Siden 2016 har vi i Feedwork holdt workshops for mere end 5000 medarbejdere og ledere i over 150 forskellige private og offentlige organisationer.
Mere om FeedworkDårlig feedback leder til værre performance
Et af de største metastudier der er lavet om feedback, viste at godt 1/3 af alle de observerede feedback interaktioner ledte til værre performance.
Med fokus på at give feedback af høj kvalitet kan du sænke denne andel.
(Kluger & DeNisi, 1996)
Hvad kan du forvente af en workshop med Feedwork?
Engagement og aktivitet
De fleste deltagere på vores workshops og forløb siger, at de i høj grad føler sig inspirerede og engagerede under sessionerne. Vi ved, at læring bedst sker, når mennesker selv får lov til at reflektere samt afprøve nye ting i praksis. Derfor er vores workshops kendetegnet af høj deltageraktivitet gennem øvelser, cases, gruppe- og plenumdialog, afstemninger og andre engagerende værktøjer.
Teorien er et afsæt
Som lærings- og feedbacknørder, så følger vi løbende med i de nyeste undersøgelser og studier om feedback, hvilket betyder, at vores workshops altid er opdaterede på baggrund af den nyeste viden inden for feltet. Teori er vigtigt, men endnu vigtigere er det, at teorien omsættes og oversættes til at kunne fungere i jeres hverdag. Derfor bruger vi teorien som udgangspunkt for vores sessioner, men sammen med deltagerne er vores fornemmeste opgave, at omsætte teorien til praktisk anvendelse ude i organisationen.
Træning og praktisk erfaring
Vi ved at praktiske øvelser og de erfaringer som opnås herigennem er centrale for opbygningen af kompetencer hos medarbejderne, derfor fylder de praktiske øvelser og casearbejde altid meget, når vi holder workshops for vores deltagere.
Fokus på de små sejre
Feedbackindsatser fejler ofte, når vi sigter for bredt med initiativet. Derfor forsøger vi i stedet at zoome ind på de få og allervigtigste situationer i jeres hverdag. Lige der hvor den sunde brug af feedback kan gøre en stor forskel. For nogle er det på afdelingsmøderne, for andre er der i udviklingsprocessen med deres kunder eller måske skal 1:1 samtaler med medarbejderne være jeres fokus. Vi vil hellere sikre at få ting fungerer, end at det brede fokus løber ud i sandet.
Feedback er et komplekst fænomen, som kræver en række forskellige kompetencer at mestre. Dem har vi samlet i forløbet Feedback Masterclass.
FAQ - Spørgsmål og svar