FredagsfeedbackLedelse

#44 Feedback er nødt til at være motiverende

Se 2 eksempler på motiverende feedback, og find ud af, hvordan du kan gøre det samme.

For hvis din feedback ikke er motiverende, så vil modtageren ikke have lyst til at få den igen – og det er uheldigt for jeres kultur.

Motiverende feedback

Vi oplever flere ledere, som udfordrer det synspunkt her. De spørger: “Skal feedback være motiverende?” og “Jamen, skal feedback så altid være positivt?”

Ja. Og nej.

Har du nogensinde fået feedback, der efterlod dig motiveret til at gøre en indsats? Så ved du også, at det ikke behøver være positivt

Har du også prøvet det omvendte? Feedback, som sikkert var relevant og korrekt, men efterlod dig umotiveret eller for selvkritisk?

Men hvad gør du så? Videoen kommer med ét vigtigt tip: Du må gøre dig umage for at vide, hvad dine medarbejderes værdier og interesser er.

På baggrund af dét, kan du give feedback som gør en forskel hos dem. Så du med stolthed kan sige at din feedback påvirker medarbejdertrivsel.

Se også videoen og andres kommentarer på LinkedIn.

Tak fordi du kiggede med og på gensyn!

Se andre episoder af Fredagsfeedback