Hvordan er man en god feedback-modtager?

Posted on

Denne episode af Fredagsfeedback er lagt op til at være en dialog på LinkedIn. Vi håber du kan relatere til dialogen og selv får nogle overvejelser om, hvad du eller I synes er god modtager-adfærd. Deltag i debatten om den gode feedback-modtager på LinkedIn Video-transkription Der er altid 2 mennesker i en feedbacksamtale. Men hvad […]

Din anerkendelse virker ikke

Posted on
Fredagsfeedback episode 47 | anerkendelse virker ikke

Lad mig gerne gentage mig selv. Når du anerkender, så er der stor risiko for, at det ikke virker efter din (ellers gode!) intention.     Se med i videoen og hør hvorfor.     Grundlæggende er der én klassisk faldgrube når vi anerkender:   Vi er ALT for upræcise med vores ord. Vi giver […]

Ét spørgsmål til at holde fast i gode ideer

Posted on

Hvad er noget, I gjorde og var glade for – men som I ikke længere gør?   Hvis vi nu leger at: 🎉  => Gode nye ideer, som kom frem under Corona. 😩  => Gamle vaner, der langsomt kryber tilbage   Kan du så genkende nogle af disse?   🎉 Hjemmearbejde var nødvendigt (og fungerede!).  […]

Feedback er nødt til at være motiverende

Posted on
Fredagsfeedback mand på hvid baggrund

  Se 2 eksempler på motiverende og god feedback, og find ud af, hvordan du kan gøre det samme. For hvis din feedback ikke er motiverende, så vil modtageren ikke have lyst til at få den igen – og det er uheldigt for jeres kultur. Motiverende feedback Vi oplever flere ledere, som udfordrer det synspunkt […]

Én fejl, og god feedback er spild af tid

Posted on

  Selv din bedste feedback, givet på det rigtige tidspunkt og under de rette forhold kan risikere at være spild af tid. Denne episode viser tydeligt, hvordan vi falder i, når vi velmenende giver feedback. Det er også andre typiske fejl. Se 10 af dem her. For det handler om at ændre adfærd. Men hvordan […]

Få “Corona-innovation” med ind i fremtiden

Posted on

Hvordan bruger I dét, I har lært under Corona? Eller smider I det hele væk? En organisation med en stærk feedbackkultur, vil være gode til at få input fra medarbejderne, så vi sikrer ejerskab og trivsel. Er det ikke normalt for jer, så start med de tre spørgsmål, som videoen her forklarer. Få corona-innovationen til […]

10 typiske fejl når du giver feedback

Posted on
10 typiske fejl når du giver feedback

Vi laver alle fejl. Igen og igen. Men en bevidsthed om vores mest typiske fejl, kan være med til at starte en refleksion og kritisk stillingtagen til måden vi giver feedback på. For i sidste ende ønsker vi jo at give konstruktiv feedback for at styrke en adfærd, ændre en adfærd eller skabe ny læring […]