Gratis webinar d. 26 august: Konkret model - Skab en sund arbejdsplads gennem effektive indsatser
Forside
/
Viden
/
Artikler
/
Relationen til dine kunder er undervurderet

Relationen til dine kunder er undervurderet

16/10/2018
·
0   min.
Artikler
Læring

En stærk relation til dine kunder er afgørende for succes og profit, særligt når kunderne blive ambassadører.

Af
Morten Melby
Partner

Morten er tidligere officer i Flyvevåbnet, uddannet i erhvervsøkonomi og psykologi fra CBS og har arbejdet med ledelsesrådgivning de sidste 9 år.

Morten er tidligere officer i Flyvevåbnet, uddannet i erhvervsøkonomi og psykologi fra CBS og har arbejdet med ledelsesrådgivning de sidste 9 år.

Jimmy Riberholdt er stifter af Kundeambassaden. Herfra rådgiver han virksomheder i at gøre det let for medarbejderne at opbygge gode relationer deres kunder. Gennem hele sin karriere har Jimmy arbejdet med salg, både som sælger, leder og træner i flere forskellige brancher.

Hvad er en kunde egentlig?

Ifølge Jimmy så er definitionen på en kunde meget bredt.  Han mener ikke, at man skal se på en kunde som et bytte, som de fleste virksomheder gør. Han forklarer, at han ser på kunder som samarbejdspartnere og som ligemænd. Sæt dig i modtagerens sted, siger han. Han lægger meget vægt på de menneskelige relationer imellem ham og hans kunder, da han mener at ”mennesker handler på baggrund af relationer”. Det er igennem relationerne, at profitten skabes, og de kan være altafgørende for din succes som virksomhedsejer.

Kunde vs. ambassadør

Jimmy forklarer, at det altid er nemmest at få kunder igennem nuværende kunder end at skulle hente helt nye kunder ind - men hvordan gør man så det?  Hvis du gør det nemt for din kunde at købe dit produkt, og hvis du giver din kunde lidt ekstra, så bliver relationen styrket, og du kan rykke dem fra tilfreds kunde til ambassadør. Derudover, så er du også nødt til at give noget af dig selv, for på den måde oplever kunden en større tilknytning til dig og din virksomhed, hvilket skaber større tillid i den sidste ende.

Konklusionen må derfor være, at du som sælger skal sørge for at skabe relationer til dine kunder, for på den måde at føre din virksomhed til succes.

Har du lyst til at høre mere om kunderelationen og kundekoncept m. Jimmy Riberholdt, så tryk her.

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Noget gik galt, prøv venligst igen!
Af
Morten Melby
Partner

Morten er tidligere officer i Flyvevåbnet, uddannet i erhvervsøkonomi og psykologi fra CBS og har arbejdet med ledelsesrådgivning de sidste 9 år.

Morten er tidligere officer i Flyvevåbnet, uddannet i erhvervsøkonomi og psykologi fra CBS og har arbejdet med ledelsesrådgivning de sidste 9 år.

+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Book gratis sparring

Få mere viden

AI i ledelse: Sådan bruger du AI hensigtsmæssigt

AI er ofte blevet omtalt som noget futuristisk og teknologidrevet, men for den moderne leder handler det i stigende grad om konkrete anvendelser i en travl hverdag.

Pausekultur: Stress og pausemiljø på arbejdspladsen

Denne artikel gennemgår sammenhængen mellem pausekultur og arbejdsrelateret stress. Du får en detaljeret forståelse af, hvordan forskellige typer pauser påvirker medarbejdernes mentale og fysiske velvære, samt konkrete strategier til at opbygge et sundt pausemiljø på arbejdspladsen.

Humor på kontoret: Et socialt værktøj med dobbeltsidet effekt

Humor er befriende og latter kan lette en stemning. I Danmark er jokes og ironi næsten en fast del af vores kultur. Men humor på arbejdspladsen har en dobbeltsidet effekt, hvor den både kan skade og gavne arbejdsmiljøet.

Artikler
Kultur
Lær mere