Gratis webinar d. 3. april: 8 måder at styrke den psykologiske tryghed
Forside
/
Viden
/
Videoer
/
Hvordan er man en god feedback-modtager?

Hvordan er man en god feedback-modtager?

18/9/2020
Videoer
Feedback

Fredagsfeedback #48: Næsten al information om feedback fokuser på afsenderen, men vi glemmer den halvdel, der måske er den vigtigste: modtageren. Hvad er god "modtager-adfærd"?

Denne episode af Fredagsfeedback er lagt op til at være en dialog på LinkedIn. Vi håber, du kan relatere til dialogen og selv får nogle overvejelser om, hvad du eller I synes er god modtager-adfærd.

Deltag i debatten om den gode feedback-modtager på LinkedIn

Video-transkription

Der er altid 2 mennesker i en feedbacksamtale.

Men hvad er egentlig vores roller og ansvar?  Det taler vi om i dag.

Hej det er Danni her og velkommen til Fredagsfeedback.

I en forældet måde at tænke feedback på, så er det primært giverens ansvar at give god feedback.

Ja, men at være god til at levere feedback, er bare ikke altid nok. Vi er jo altid to spillere på banen. Og i sidste ende er det mig, der skal lære noget. Det er mig, der skal modtage den feedback, han kaster efter mig.

Han har fuldstændig ret. I en del af vores workshops træner vi konkret, hvordan modtageren kan være en aktiv spiller og bidrage til den gode dialog. Og det gør altså en forskel.


Apropos dialog. Skal vi ikke, i stedet for, at vi fortæller dem, hvad det er, skal vi så ikke spørge dem? Jo. Det synes jeg er en god ide.

Hvad synes du? Hvordan er man en god modtager af feedback?

Smid en kommentar på LinkedIn og læs de andres bud.

Helt sikkert. Det vil vi glæde os til.


Tak fordi du kiggede med denne gang.


På gensyn og vi tales ved.

Skriv din mail og få adgang til ressourcen

Når du indtaster din mail giver du os mulighed for at holde kontakten. Vi skriver når der er nye ressourcer, artikler eller podcasts.

Noget gik galt, prøv venligst igen!
+100
Virksomheder har brugt os

Fra forandring til styrke

Opdag hvordan Feedworks ledelseprogrammer kan forberede dig og dit team til en konstant skiftende verden

Få en gratis demo

Få mere viden

Sådan styrkes den mentale sundhed på arbejdspladsen

Mental sundhed er et altafgørende aspekt på enhver arbejdsplads - og i livet generelt - og heldigvis er der de seneste mange år også kommet mere fokus på netop dette aspekt. Mental sundhed og trivsel er dog ikke noget, der kan tages for givet, og det er afgørende for både det enkelte menneskes livskvalitet og virksomhedens præstation. Det er altså ikke længere nok at sikre, at medarbejdere blot er til stede på arbejdspladsen – det er vigtigt, at de trives og har det mentalt godt.

Artikler
Psykologisk tryghed
Lær mere
10 råd: Sådan forebygger du stress på arbejdspladsen

Den moderne virkelighed kan både være hektisk og stressende. Det gør sig selvfølgelig også gældende på arbejdspladserne, hvor opskruet tempo, korte deadlines og høje forventninger er blandt ingredienserne i en til tider farlig cocktail, som kan være med til at udløse stress på arbejdspladsen.

Artikler
Psykologisk tryghed
Lær mere
Gode råd til et godt psykisk arbejdsmiljø

Det psykiske arbejdsmiljø har sjældent været mere vigtigt, end det er lige nu. I den moderne verden, hvor alt skal gå hurtigere og hurtigere, er det vigtigt at sikre sig, at ens medarbejdere har det godt psykisk.

Artikler
Psykologisk tryghed
Lær mere