Denne episode af Fredagsfeedback er lagt op til at være en dialog på LinkedIn. Vi håber, du kan relatere til dialogen og selv får nogle overvejelser om, hvad du eller I synes er god modtager-adfærd.
Deltag i debatten om den gode feedback-modtager på LinkedIn
Video-transkription
Der er altid 2 mennesker i en feedbacksamtale.
Men hvad er egentlig vores roller og ansvar? Det taler vi om i dag.
Hej det er Danni her og velkommen til Fredagsfeedback.
I en forældet måde at tænke feedback på, så er det primært giverens ansvar at give god feedback.
Ja, men at være god til at levere feedback, er bare ikke altid nok. Vi er jo altid to spillere på banen. Og i sidste ende er det mig, der skal lære noget. Det er mig, der skal modtage den feedback, han kaster efter mig.
Han har fuldstændig ret. I en del af vores workshops træner vi konkret, hvordan modtageren kan være en aktiv spiller og bidrage til den gode dialog. Og det gør altså en forskel.
Apropos dialog. Skal vi ikke, i stedet for, at vi fortæller dem, hvad det er, skal vi så ikke spørge dem? Jo. Det synes jeg er en god ide.
Hvad synes du? Hvordan er man en god modtager af feedback?
Smid en kommentar på LinkedIn og læs de andres bud.
Helt sikkert. Det vil vi glæde os til.
Tak fordi du kiggede med denne gang.
På gensyn og vi tales ved.