Lær, hvordan bidragssikkerhed skaber et arbejdsmiljø, hvor alle trygt kan dele idéer. Få konkrete tips til at fremme bidragssikkerheden i din virksomhed.
Primadonnaledelse er et vigtigt aspekt af ledelse i enhver organisation. Alle virksomheder har dem nemlig – primadonnaerne. Dem, som sætter krav om klare mål konstant, og som måske kan misforstås som hysterisk eller besværlig. For primadonnaerne er faktisk ofte misforståede.
Forestil dig en virksomhed, hvor alle kommunikerer frit. Alle leder og medleder hinanden og bidrager derigennem til at forbedre virksomhedens kultur.
Det kan være utrolig udfordrende at tage den svære samtale med dine medarbejdere eller kolleger. Måske du selv har oplevet det i privatlivet, hvor en svær samtale skulle tages eller en dårlig nyhed overleveres. Læs med her, hvor vi giver gode råd til både før, under og efter samtalen.
Tag styringen på din digitale transformation! Få konkrete værktøjer til at skabe værdi, inspirere medarbejdere og sikre succes i din virksomheds digitale rejse.
Opdag nøglen til en succesfuld ledelsesstil. Udforsk de afgørende træk, der kendetegner den gode leder. Lær at motivere, inspirere og lede med succes.
Der ligger meget teori bagom trivsel på arbejdspladsen, og meget af denne teori er anvendelig til at sikre bedre trivsel på arbejdspladsen. I denne artikel vil vi undersøge, hvordan trivsel formes og udvikles, samt hvilken betydning trivslen har for den enkelte medarbejder, men også for arbejdspladsens kultur og præstationer. Særligt vil vi fokusere på de sociale aspekter i trivsel på arbejdspladsen, som inkluderer samarbejde, rolleafklaring, forventningsafstemninger, psykisk arbejdsmiljø, kulturen og organisationens ledelse. Ønsker du at omvende dårlig trivsel til bedre trivsel på arbejdspladsen, så er du det helt rigtige sted. Vi vender også sammenhængen mellem feedback og trivsel, så hæng på, vi starter med et historisk tilbageblik.
Anerkendende ledelse er en forholdsvis ny tilgang til ledelse, der har fået stigende opmærksomhed inden for mange moderne organisationer. Dens centrale idé er simpel, men kraftfuld: At anerkende og værdsætte medarbejderne som en afgørende ressource og at skabe et arbejdsmiljø, hvor trivsel og motivation blomstrer.
I dag er der - heldigvis - en stigende anerkendelse af, at traditionelle topstyrede hierarkier ikke altid er den mest effektive måde at lede på. I modsætning til det topstyrede, kontrollerende og fejlfokuserede, har tillidsbaseret ledelse vundet frem som en nøgle til succes.
Uforpligtende og gratis kan du få adgang til over 2 timers materiale spækket med viden og værktøjer som styrker dine evner i feedback.
Start din læring